Sockermonster!

Jag har två beroenden, det första är cola light och det andra är choklad. Det är verkligen två saker jag inte kan vara utan! Men det är ju inte kanske dom mest optimala sakerna att vara beroende av heller. Det hade ju varit tio gånger bättre om det var morötter, eller apelsiner kanske till och med linser. Vadsomhelst utom något med massa socker i.
Här hemma finns det lite chips och choklad som blivit över sen helgens mys och det ligger i mitt skåp och bara skriker mitt namn! Jag funderar på att springa in i köket och snabbt som attan öppna en burk med vita bönor och blanda ihop allt. Bara så man inte kan äta det liksom?
Eller så äter jag upp det och aldrig köper hem något onyttigt igen? Det lät ju troligt..

Självbehärskning vart är du!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0